11-Б біологія і екологія

 Добрий день

Виконати практичну відкрити


Дата проведення уроку : 27.11. 2023 року (асинхронний режим)

Тема уроку: Практична робота "Дослідження змін кровообігу та дихання людини при фізичному навантаженні."

1.Переглянути відео та виконати практичну відкрити

2. Повторити параграфи 42-44


 Практична робота

Тема: Моделювання механізмів підтримання гомеостазу (укладання схем регуляції рівня глюкози в крові, водно- сольового гомеостазу, рівня кальцію в крові."
                                                              Хід роботи.
1. Заповніть таблицю, користуючись підручником ( регуляція концентрації глюкози в крові за участі гормонів інсуліну, глюкагону, адреналіну і глюкокортикоїдів), та дайте відповіді на запитання.


Процес
Знижує чи підвищує рівень глюкози  у  крові
Гормон (и), що посилює(ють) процес
Гормон(и),що протидіє(ють) процесу
Надходження глюкози з крові у клітини печінки, м’язів, жирової тканини



Синтез глікогену в печінці



Синтез  ліпідів



Гліколіз



Розщеплення жирів до глюкози



Розпад глікогену в печінці, стимуляція синтезу глюкози





 Який гормон відповідає за зниження рівня глюкози в крові?
-----------------------------------------------------------------------------------
Які гормони сприяють підвищенню рівня глюкози в крові? Якими залозами внутрішньої секреції вони виділяються?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Які органи і тканини активно залучені до обміну глюкози?-----------------------------------------



Дата проведення уроку : 09.05. 2023 року (асинхронний режим)

Тема уроку: Гістогенез, органогенез

1.Опрацювати самостійно §100

2.Виконати тести відкрити


Дата проведення уроку : 27.02. 2023 року (асинхронний режим)

Тема уроку: Взаємозв'язок генотипу і фенотипу.

1.Опрацювати самостійно §64.


Дата проведення уроку : 24.02. 2023 року (синхронний режим)

Тема: Успадкування зчеплене зі статтю.

1. Запланована зустріч о 9.25 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 


Дата проведення уроку : 23.02. 2023 року (синхронний режим)

Тема: Генетика статі

1. Запланована зустріч о 14.20 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 


Дата проведення уроку : 22.02. 2023 року (асинхронний режим)

Тема уроку: Групи зчеплення генів.Генетичні карти хромосом.

1.Опрацювати §62.

2. Переглянути відеоурок відкрити


 Дата проведення уроку : 10.02. 2023 року (асинхронний режим)

Тема уроку: Методи генетики.

1.Опрацювати §58.



Виконати тести відкрити


 Дата проведення уроку : 26.01. 2023 року (асинхронний режим)

Тема уроку: Роль виділення у підтриманні гомеостазу.

1.Переглянути відео вдкрити

2. Опрацювати §53



20.12.2022  Контрольна робота відкрити


09.12.2022.

Виконати тести відкрити


 Дата проведення уроку : 25.11. 2022 року (асинхронний режим)

Тема: Внутрішньоклітинне травлення.

1.Опрацювати параграф 34.


Дата проведення уроку : 16.11. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Транспортні функції крові.

1. Запланована зустріч о 14.20 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 

2.Виконати тести за покликанням  вони активні до кінця дня.

3.Д.з. §29


Дата проведення уроку : 09.11. 2022 року (асинхронний режим)

Тема: Транспортна система рослин.

1. Виконати контрольну роботу на платформі всеосвіта відкрити .

2. Д.з. § 26


Дата проведення уроку : 21.10. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Тематичне оцінювання.

1. Виконати контрольну роботу на платформі всеосвіта відкрити


Дата проведення уроку : 19.10. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Практична робота. Порівняльна характеристика фауністичних царств.

1.Виконати практичну роботу, опрацювати параграф 21

2.  Д.з. підготуватися до тематичного оцінювання §§7-21


Дата проведення уроку : 14.10. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Анамнії амніоти.

1. Запланована зустріч о 10.30 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 

2. Виконати тести відкрити


Дата проведення уроку : 12.10. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Тварини.

1. Запланована зустріч о 14.20 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 



Дата проведення уроку : 11.10. 2022 року (асинхронний режим)

Тема: Різноманітність насінних рослин.Гриби.

1.Виконати тести  приєднатися

2.Опрацювати параграф 16,17.


Дата проведення уроку : 10.10. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Наземні рослини.

1. Запланована зустріч о 12.30 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 


Дата проведення уроку : 05.10. 2022 року (асинхронний режим)

Тема: Характеристика домену Бактерії.

1.Виконати тести приєднатися


Дата проведення уроку : 27.09. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Біорізноманіття.

1. Запланована зустріч о 14.20 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 


Дата проведення уроку : 26.09. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Критерії виду.

1. Запланована зустріч о 12.30 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням 

 

Дата проведення уроку : 23.09. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Практична робота. Вивчення критеріїв виду.

1. Запланована зустріч о 10.30 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2. Виконати практичну роботу.


Практична робота № 3

Тема: вивчення критеріїв виду на прикладі рослин і тварин, що належать до однієї родини.

Мета: Закріпити знання про критерії виду, дослідити морфологічний критерій виду на прикладі аналізу рослинних і тваринних організмів, навчитися визначати морфологічні ознаки, складати описову  характеристику виду, проводити порівняння, розвивати навички аналізувати, порівнювати, робити висновки.

Обладнання: живі рослини (кімнатні квіти) або гербарні матеріали рослин різних видів, малюнки або фотографії тварин різних порід,  таблиці до теми, довідники, енциклопедії тощо.

І. Тест для перевірки знань

Визначте критерії виду (зв’яжіть попарно):

А. Подібність будови особин виду.

Б. Подібність і відміни в життєдіяльності організмів.

В. Подібність будови молекул.

Г. Відміни власного ареалу від інших.

Д. Всі попередні критерії, додаючи чисельність і просторове розміщення особин (популяцій) виду.

1. Екологічний. 2. Географічний. 3. Біохімічний.  4. Морфологічний. 5. Фізіологічний (репродуктивний).

ІІ. Хід  роботи

1. Дослідження морфологічного критерію виду на прикладі рослинних організмів

1.Розгляньте рослини двох видів, запишіть їхні назви.

Рослина 1 - ________________________Рослина 2 - _____________________________

2.Складіть морфолого-біологічну характеристику кожної рослини і заповніть таблицю.

Морфолого-біологічна характеристика рослин

Ознаки порівняння  

Рослина 1

Рослина 2

1.Корінь: тип кореневої системи

 

 

2.Стебло: опушення,  форма

 

 

 

3.Листок: форма листової пластинки ,  форма краю листка, розміщення листків, довжина та ширина, забарвлення, простий чи складний

 

 

4.Квітка: забарвлення, розміщення

 

 

5.Насіння: форма, розмір, забарвлення

 

 

 

6.Плід: соковитий чи сухий, багато чи однонасінний, розкривається чи ні, забарвлення, розміри

 

 

 

 

Дослід 2. Дослідження морфологічного критерію виду на прикладі тваринних організмів

1.Розгляньте тварин (птахів) двох видів, запишіть їхні назви.

Тварина 1 - ________________________ Тварина 2 - ____________________________

2.Складіть морфолого-біологічну характеристику кожної тварини і заповніть таблицю.

Морфолого-біологічна характеристика тварин

Ознаки порівняння  

Тварина 1

Тварина 2

1. Довжина ( висота ) тіла

 

 

2.Стан вушної раковини

 

 

3.Вага

 

 

4.Стан покриву тіла

 

 

 

5. Виражений чи невиражений статевий диморфізм

 

 

6. Забарвлення

 

 

 

7. Спосіб пересування

 

 

 

8. Особливість передніх кінцівок

 

 

 

9. Особливість задніх кінцівок

 

 

 

 

Зробіть висновки, вказавши принципи (критерії), за якими сукупність організмів відносять до певного виду.

 

Дата проведення уроку : 21.09.2022 року (асинхронний)

Тема: Природні та штучні біосистеми

1.Переглянути відео відкрити у зошитах записати конспект

2. Д.з. параграф 7,8.


Дата проведення уроку : 13.09. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Аналіз та представлення наукових досліджень.

1. Запланована зустріч о 14.20 за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  



Дата проведення уроку : 12.09.2022 року (асинхронний)

Тема: Гіпотеза та теорія.

1.Опрацювати параграф 5

2.. Загальні відомості про гіпотезу  та теорію

Гіпо́теза — це припущення, яке перевіряють експериментально. Тобто  гіпотеза — прийом пізнавальної діяльності людини, форма мислення, що являє собою здогад, положення, яке тимчасово вважається можливо істинним, поки не встановлена істина.

У практичній площині гіпотеза може визначатися як форма розвитку знань, що являє собою обґрунтоване припущення, висунуте з метою з'ясування властивостей і причин досліджуваних явищ. Гіпотезу висувають на основі ряду спостережень.

Гіпотеза, що має відтворюване підтвердження явищ та механізмів і дозволяє спостерігачу прогнозувати наслідки дій чи зміни стану об'єкта спостережень перетворюється на теорію.

Тео́рія (від грец. θεωρία — розгляд, дослідження)  сукупність висновків, що відображає відносини і зв'язки між явищами реальності у вигляді інформаційної моделі.

Існує ряд визначень теорії. Оберіть найзручніше для вас:

1.     Система вірогідних наукових знань про якусь сукупність об’єктів, яка описує, пояснює і передбачає явища певної предметної галузі. Сукупність узагальнених положень, які становлять певну науку чи розділ науки.

2.     Логічне узагальнення практичного досвіду людей, яке ґрунтується на глибокому проникненні в суть досліджуваного явища та розкриває його закономірності.

3.     Загальні міркування на противагу практичній діяльності.

Теорія лежить в основі вчення. Наприклад, еволюційне вчення базується на теоріі трансформізму, змінності видів.

Приклади визначних наукових теорій:

Біологія – Еволюційна теорія, Клітинна теорія.

Кліматологія – Теорія глобального потепління.

Фізика – Теорія відносності, Теорія струн.

Юриспруденція – Теорія держави і права.

3.Д.з. параграф 5 і конспект


Дата проведення уроку : 09.09.2022 року (асинхронний)

Тема: Наука та науковий метод пізнання.

1.Опрацювати параграф 4.

2.в зошитах дати відповідь на питання 4 ст. 11 підручника.та скинути на електронну почту

nagornav426@gmail.com


Дата проведення уроку : 08.09. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Поняття про біологічну систему та екологічну.

1. Запланована зустріч о 11.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2. Виконати тести , які будуть активні до 9 .09 до 20.00 приєднатися


Дата проведення уроку : 07.09.2022 року (асинхронний)

Тема: Середовище життя. Поняття гомеостазу.

1.Опрацювати параграф 3.

Поміркуйте

Яким середовищем — природним, штучним чи антропоген-но-зміненим — можна вважати помешкання людини, у якому народилася і живе свійська тварина?

Різноманіття середовищ існування організмів


Дата проведення уроку : 06.09. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Відмінності живого та неживого.

1. Запланована зустріч о 14.20  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  


Вітаю з початком навчального року.

Дата проведення уроку : 05.09.2022 року (асинхронний)

Тема:Біологічні системи.

1.Опрацювати параграф 1,2.

2.Переглянути відео відкрити  



Дата проведення уроку : 07.06. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Основи генетичної та клітинної інженерії.

1.Опрацювати параграф 57,58.

2.Виконати тести відкрити


Дата проведення уроку : 03.06. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Огляд традиційних біотехнологій.

1. Запланована зустріч о 13.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  


Дата проведення уроку : 31.05. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Основи генетичної та клітинної інженерії.

1.Опрацювати параграф 57.


Дата проведення уроку : 27.05. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Огляд традиційних біотехнологій.

1. Запланована зустріч о 13.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2. Опрацювати параграф 56, ст.237 дати відповідь на питання поміркуйте.



Дата проведення уроку : 24.05. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Методи селекції рослин.

1.Опрацювати параграф 55 Вивчити центри походження й різноманітності культурних рослин.

2.Переглянути відео по темі ВІДКРИТИ


Дата проведення уроку : 20.05. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Методи селекції тварин.

1.Опрацювати параграф 55


Дата проведення уроку : 17.05. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Поняття про селекцію.

1.Опрацювати параграф 54

2.Переглянути відео ВІДКРИТИ 


Дата проведення уроку : 13.05. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Захист і збереження біосфери.

1. Запланована зустріч о 13.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2.Опрацювати параграф 53.


Дата проведення уроку : 10.05. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Біосфера як цілісна система.

1.Опрацювати параграф 52.


Дата проведення уроку : 06.05. 2022 року (синхронний режим)

Тема: Стабільність екосистем та причини її порушення.

1. Запланована зустріч о 13.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2. Опрацювати параграф 51, 52

3.В зошитах виконати завдання ст. 213 і відправити на електронку.


Дата проведення уроку : 03.05. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Біотичні, абіотичні та атропогенні екологічні фактори.

1. Опрацювати параграф 50


Дата проведення уроку : 29.04. 2022 року (синхронний режим)

Тема:Колообіг речовин в екосистемі

1. Запланована зустріч о 13.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2. Опрацювати параграф 49 та підготувати повідомлення

Біомаса сухого сіна з 1 м2  луки становить 200 г. Використовуючи ланцюг живлення: рослини — корова — людина, розрахуйте скільки гектарів луки необхідно для того, щоб прогодувати людину масою 65 кг (70 % води)..Виконати задачу і відправити на електронку.

Дата проведення уроку : 26.04. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Харчові зв'язки в екосистемах.

1. Опрацювати параграф 49.

2. Розв'язати задачу: Біомаса сухого сіна з 1 м2  луки становить 200 г. Використовуючи ланцюг живлення: рослини — корова — людина, розрахуйте скільки гектарів луки необхідно для того, щоб прогодувати людину масою 65 кг (70 % води). Розв'язки прислати на електронку.


Дата проведення уроку : 22.04. 2022 року (синхронний режим)

Тема:Екосистема. Різноманітність екосистем.

1. Запланована зустріч о 13.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2. Опрацювати параграф 48


Дата проведення уроку : 19.04. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Огляд основних еукаріотичних таксонів.

1.Опрацювати параграф 47.

2.Переглянути відеоурок з теми відкрити


Дата проведення уроку : 15.04. 2022 року (синхронний режим).

Тема: Неклітинні форми життя. Віруси.

1. Запланована зустріч о 13.25  за допомогою платформи Google Meet  

Для приєднання необхідно перейти за  посиланням  

2.Опрацювати параграф 46

4.Всім хто не приєднався до конференції підготувати повідомлення у зошитах і відправити на електронну адресу. Теми: Історія відкриття вірусів. Значення вірусів у природі та житті людини.


Дата проведення уроку : 12.04. 2022 року (асинхронний режим).

Тема: Основи еволюційноі філогеніі та систематики.

1.Опрацювати параграф 45

2. Переглянути відео відкрити

3.Д.з.  § 45



Немає коментарів:

Дописати коментар